Ben Weyts huldigt oprichting Hamse N-VA afdeling mee in

Op 17 oktober 2011

Iets na 19u arriveerde gastspreker en N-VA ondervoorzitter Ben Weyts, die onmiddellijk zijn enthousiasme uitdrukte over zowel de opkomst als het kleurrijke decor. Weyts wist de aanwezigen voor een goed uur te boeien met een uitvoerige maar toch zeer begrijpelijke toelichting van de situatie rond BHV en de financiële impact ervan. Verscheidenen van de aanwezigen merkten na de gespreksavond op dat Weyts de materie niet alleen op een begrijpelijke manier kon overbrengen, maar dat hij ook duidelijk een gepassioneerde man is die rotsvast gelooft in zijn partij.

Na zijn betoog nam Weyts nog ruim de tijd om zowel vragen uit het publiek te beantwoorden als om nadien nog rustig bij te praten met een drankje in de hand. Ook verlootte hij een door Bart De Wever gesigneerde Vlaamse Leeuwenvlag onder de aanwezigen, met als zichtbaar gelukkige winnaar Fernand S. uit Oostham. Voor zij die ook dergelijk verzamelitem wensen te bezitten, geen nood. De Hamse N-VA afdeling beschikt over nog twee gesigneerde Leeuwenvlaggen die zij via sociale media en hun ledenbestand zullen verdelen. Voor meer informatie hierrond kun je altijd hun site raadplegen.

Hoewel Ben Weyts al omstreeks 23u moest vertrekken naar het verre Beersel, bleven de Hammenaren nog geruime tijd nababbelen met hun lokale afdelingsbestuur. Het was dan ook ruim na middernacht toen de laatste N-VA bestuursleden de zaal afsloten. Zij konden alvast tevreden terugkijken op een geslaagde startactiviteit waarop zij meerdere dorpsgenoten als kersvers lid binnen de N-VA mochten verwelkomen.

Hoe waardevol vond je dit artikel?