Traject 2012 - Halte 2

Op 19 november 2011

Vandaag stopte de N-VA aan de tweede halte van het N-VA-Traject 2012. Dit keer bij Kinepolis in Hasselt. Thema’s waren: mobiliteit, ruimtelijke ordening, milieu en energie met als kern gedachte: Ruimte om te bewegen.

Tijdens deze tweede halte vaardigde onze lokale afdeling, drie werkende bestuursleden af. Na een vakkundige ontvangst mochten de meer dan 600 aanwezigen zich opdelen in drie groepen

Willy nam thema Milieu en Energie op zich, Raf het thema Mobiliteit en Michel het onderwerp Ruimtelijke Ordening.  Na een inleiding van Europees parlementlid Frieda Brepoels  werden de drie thematische sessies onder handen genomen door ondervoorzitter fractie Vlaams Parlement Lies Jans, N-VA Kamerlid Veerle Wouters en N-VA Kamerlid Steven Vandeput . Onder de aanwezigen waren natuurlijk de N-VA kopstukken present zoals onze voorzitter Bart DeWever, de ondervoorzitter Ben Weyts, fractieleider Kamer van volksvertegenwoordigers Jan Jambon en Kamerlid Siegfried Bracke.

In de namiddag werden er een aantal praktijk voorbeelden en getuigenissen ons ter oren gegeven. Natuurlijk werden er tijdens de middagpauze door onze afgevaardigden de nodige contacten gelegd met andere lokale N-VA afdelingen.

Met het geven van een aantal raadgevingen besloot Vlaams Parlementsvoorzitter Jan Peumans met een kwikslag deze tweede halte.

De Limburgse afdelingen konden nadien nog een geleid bezoek brengen aan C-Mine.

Hoe waardevol vond je dit artikel?