Nieuw Vlaams geld voor mobiliteit in Ham

Op 19 december 2018, over deze onderwerpen: Mobiliteit en verkeer

De investeringen van de Vlaamse Regering in Mobiliteit liggen deze regeerperiode 33% hoger dan in de vorige regeerperiode en dat wordt ook voelbaar in Ham. Het Geïntegreerd Investeringsplan (GIP) van Vlaams minister Openbare Werken Ben Weyts (N-VA) bevat ook goed nieuws voor de mobiliteit in onze gemeente. “Vlaanderen heeft nog nooit zoveel geïnvesteerd in Mobiliteit en dat is goed nieuws voor projecten die al lang op zich lieten wachten”, zegt Raf Weltens, voorzitter van N-VA Ham. “N-VA is al lang vragende partij om fase 2 van de N141 te realiseren. Nu is er eindelijk een concreet perspectief”.

Het Geïntegreerd Investeringsplan (GIP) van Vlaams minister van Mobiliteit en Openbare Werken Ben Weyts voorziet € 2 miljard voor 2019. Alles samen gaat er in de hele regeerperiode (2014-2019) maar liefst € 9,7 miljard naar de entiteiten van het beleidsdomein Mobiliteit en Openbare Werken – oftewel 33% meer dan in de regeerperiode 2009-2014,  toen het ging om € 7,3 miljard.

“Onze regio heeft nood aan deze nieuwe investeringen in infrastructuur”, zegt Raf Weltens van N-VA Ham. “We willen het aantal verkeersdoden terugdringen en de economische ontwikkeling alle kansen geven door te investeren in goede verbindingen voor alle weggebruikers. N-VA Ham heeft bijvoorbeeld altijd gepleit voor het aanpakken van de volledige N141. We hebben die dossiers ook aangekaart in Brussel bij minister Weyts”.

Het Geïntegreerd Investeringsplan (GIP) is één lange lijst van belangrijke investeringen in de toekomst van Vlaanderen. Ook voor Ham zit er goed nieuws in:

1. Voor fase 2 van de N141 voorziet men € 4,25 miljoen verspreid over 2019, 2020 en 2021
  2. Voor de ontsluiting van Nike is er in 2019 een studiebudget voorzien van 100.000 euro.

“Dit is belangrijk voor Ham”, stelt Raf Weltens tevreden vast. “Deze investeringen gaan een voelbaar verschil maken”.

Hoe waardevol vond je dit artikel?