N-VA Ham geeft enkele namen vrij

Op 13 juli 2012

In de aanloop naar 14 oktober maakt N-VA Ham zijn top 5 bekend. Peter Naegels wordt als lijstrekker gevolgd door Cindy Das (42). Zij wordt gevolgd door afdelingssecretaris Raf Weltens (36). “Cindy is een nieuw gezicht binnen onze afdeling sinds enkele maanden. Ze is echter sterk sociaal geëngageerd zowel binnen de afdeling als in Ham in het algemeen. We hopen dan ook dat we door de tweede plaats te geven we in staat zullen zijn haar enthousiasme en energie na de verkiezingen te kunnen aanwenden in de gemeenteraad. Tegelijkertijd willen we nog een signaal geven dat we nog steeds openstaan voor gemotiveerde nieuwkomers, hoewel die zich nu echt wel zullen moeten haasten om nog op de lijst te geraken.”, licht lijstduwer Tom Vleugels toe.

Cindy wordt gevolgd door een aantal gevestigde waarden binnen de lokale afdeling. Raf Weltens (3de plaats) is afdelingssecretaris en volgde vrijwel het gehele opleidingstraject van de N-VA. Ook Inge Van heester (53) en Farid Van Geldorp (34) volgden het opleidingstraject intensief en belandden zo respectievelijk op de 4de en 5de plaats. Afdelingsvoorzitter Davy Schroyen benadrukt: “Onze top 5 is een top van harde werkers. Zij hebben zich de afgelopen maanden onafgebroken ingezet voor de afdelingswerking en genieten het vertrouwen van het hele afdelingsbestuur.”

Jeannine Beckx en afdelingsvoorzitter Davy Schroyen nemen de 11de en 12de plaats voor hun rekening. Lijsttrekker Peter Naegels legt uit: “Beide willen ons voluit steunen in de verkiezingsstrijd. Jeannine wil ons vooral steunen uit principe. Zij kiest er bewust voor om haar naam en reputatie te lenen aan een nieuwe generatie Vlaamsgezinde politici. Davy heeft er voor gekozen om bij te dragen op een ander niveau. Hij zal het communicatieteam op het partijbureau in Brussel tijdelijk versterken. Hoewel hij mee blijft draaien als afdelingsvoorzitter is hij daar de komende maanden onder meer medeverantwoordelijk voor de interne communicatie met meer dan 300 N-VA afdelingen. Daarboven op nog voluit voor de lokale campagne gaan leek ons niet realistisch. Natuurlijk genieten wij als lokale afdeling wel mee van de ervaring die hij zo opdoet.”

Hoe waardevol vond je dit artikel?